Més de 28.500 xiquets ebrencs comencen curs
El Catalunya Sud ha d'optar a acollir la multinacional xinesa Chery?
Marxa enrere. Els diputats ebrencs de CiU, ERC i el PSC exigeixen al PP que faça marxa enrere i retire la petició d'un informe al Consell de Garanties Estatutàries que ha paralitzat el blindatge dels correbous al Parlament. Els convergents ebrencs han anunciat que si ho ho fan, no votaran la ILP que dimecres posarà a debat la prohibició de les corrides de bous.
Reacció unitària dels diputats ebrencs de Convergencia i Unió, Esquerra Republicana i el Partit Socialista de Catalunya davant la maniobra del Partit Popular de demanar un dictament sobre la proposició de llei que pretén blindar jurídicament els bous de les Terres de l’Ebre. Una maniobra que té com a conseqüència directa la paralització del procés legislatiu d’aquest blindatge legal, per la qual cosa els diputats ebrencs han mostrat la seua decepció. De fet, han acusat el PP de fer aquesta estratègia d'ajornament en sintonia amb els lobbys empresarials taurins, que segons han explicat, han fet xantatge als diputats per exigir el suport a les corrides de toros o en cas contrari els correbous tindrien problemes.
Els convergents ebrencs han assegurat que, si el PP no retira la seua petició, ells no pensen votar la ILP que demana prohibir les corrides de bous en lloc de votar-hi a favor, tal com tenien previst.
Tant Sancho com Marta Cid i Núria Ventura sostenen que la postura del PP posa en perill la protecció legal dels bous en un futur.
Així, tot queda pendent de la reacció que puga tindre el PP abans de dimecres. Si no retira la petició de dictamen, les festes amb bous quedaran en la mateixa indefinició legal que ara malgrat tots els esforços per avançar en la via de la legalització que s’han dut a terme en els darrers anys.
No hi ha cap comentari
* Camps obligatoris